Geras dizainas, kaip ir menas, mane visad jaudina ir įkvepia, nors nemanau, kad tai visiškai objektyvu. Tiesiog tinkamu laiku ir tinkama forma atliepia galvoje besiraizgančias mintis ar fantazijas.

Pastaraisiais metais į mano shorlistą pateko dvi vintažinės 19-20 a. knygos: H.D.Thoreau „Walden; or, Life in the Woods“ (1854) ir J.Allen „As A Man Thinketh“ (1903).

Netikėtai suvedžiau, kad stiliaus idee fixe man yra šių amžių sandūroje išpopuliarėjęs Gibson girl tipažas. Ir, žinokit, yra tokia gražuolė Vilniuje – jaunoji leidyklos „Odilė“ direktorė.

Ir štai – pamatau „Due.“ maudymosi kostiumėlius –  paukščiai iš M.Catesby (17-18 a. sandūra) gamtos žinyno, R.Ruysch, J.P.Van Thielen, B.R. Dietzsch  (17-18 a.) tapytos natiurmortų gėlės tamsiame fone! Ir vėl tas sunkiai paaiškinamas asociatyvus „grandinės užsidarymo“ jausmas, dar ir lydimas negalėjimo išsirinkti kančių, nes ir kiti „Due.“ kūriniai atrodo ne mažiau viliojantys.

Svetainėje atrastos fotosesijos tik dar labiau sustiprina įspūdį, taigi tenkinu savo smalsumą, užduodama 5 klausimus kūrėjoms – Indrei Raubaitei ir Indrei Lukošiūnaitei.

  1. Kaip gimė jūsų brando idėja, kokią žinutę juo siekiate perduoti?

Brando idėja gimė prieš penkerius metus drauge su pirmąja kolekcija. “Due.” pavadinimas gimė anksčiau, kuomet ieškojome vardo internetinei parduotuvei, kuriuoje pardavinėjome kruopščiai atrinktus vintažinius drabužius. „Due.“ išvydome stotelės švieslentėje, Londone. Šis užrašas praneša apie tuojau atvykstantį autobusą. Šiame žodyje užkoduotas nuolatinis judėjimas į priekį. Simboliškai pavadinimas privedė prie naujos veiklos ir puikiai atspindi mūsų prekių ženklą.

  1. Kokia jūsų pirmojo gaminio istorija?

Pirmoji kolekcija buvo moteriški marškinėliai puošti Žemės vaizdais. Saharos, Libijos dykumos, Kitakami upė Japonijoje ir daugybė kitų įspūdingų vietovių įamžintų NASA palydovų iš kosmoso. Kolekcija sulaukė tokių garsių dizaino tinklaraščių kaip DesignboomPatternbank dėmesio ir buvo greitai parduota užsienio rinkoje. Vėliau pristatėme sėdmaišius, kurie buvo publikuoti ne tik „Interview“ žurnale, bet ir „Qatar“ avialinijų specialiame leidinyje. Šių produktų jau nebeturime, tačiau didelis tiražas nėra mūsų siekiamybė, mums svarbu, kad galime žmogui pasiūlyti būti vienam iš nedaugelio, turinčiam tam tikrą “Due.” kūrinį.

  1. Ar kurdamos bandote įspėti ir derintis prie mados tendencijų ar laikotės kitokios filosofijos?

Dabartiniame informacijos sraute yra sudėtinga nepastebėti, kas yra madinga. Dažnai net nesąmoningai tendencijos susidėlioja galvoje ir atsispindi mūsų kūryboje. Mūsų tikslas nėra vadovautis aukštosios mados diktuojamoms taisyklėms, kuriame tai, kas tuo metu mums atrodo gražiausia, ką tuo metu norime pasakyti ar parodyti. “Due.” drabužius vilki ne tik stilingiausiomis pripažintos tautietės, juos vilki menui neabejingi žmonės, stiprios ir įdomios asmenybės, ir tai mums yra patvirtinimas, kad mūsų pasirinkimai yra teisingi.

  1. Nuo tropikų iki tapybos klasikos gan didelis stilistinis šuolis… Kaip atrenkate grafinius vaizdus savo drabužiams?

Tropikuose galima įžvelgti labai daug tapybos, o tapyboje tropikų. Mums gamta yra menas, didžiausias įkvėpimas kūrybai, tad nušuoliavome ne taip ir toli.

Visų pirma gimsta tema, tačiau kartais ją sukuria vaizdas. Vaizdas turi atitikti kriterijus: autorius turi būti suteikęs teisę naudoti jo kūrinį arba kūriniui turi būti suėjęs senaties terminas. Vaizdų ieškome botanikos vadovėliuose, meno kūrinių kataloguose, bendradarbiaujame su šių dienų menininkais. Kūrinio autorius galima atrasti mūsų internetinėje parduotuvėje, produkto aprašyme.

  1. Kokia jūsų pačių istorija?

Jau pusė savo gyvenimų esame geriausios draugės. Viena mūsų studijavo kultūros vadybą Vilniaus kolegijoje, kita – informologiją Vilniaus universitete. Studijų metais abi nutarėme išvykti iš Lietuvos, pagyventi svetur. Kiek vėliau viena mūsų nutarė vykti gyventi į Aziją, o kita pasirinko darbą reklamos agentūroje Lietuvoje. Iš Azijos į Europą pašaukė ilgesys. Jau treti metai drauge auginame “Due.” prekių ženklą ir jam turime daugybę planų.

Ačiū už pokalbį – sėkmės kūryboje ir versle!

Foto: Artiom Ponkratenko, Ollie Lock, Neringa RekašiūtėSave

Save

Save

Save