Sakoma, kad kai kurių dalykų nenusipirksi, tačiau aš sakau, kad įkvėpimą galima nusipirkti! Būtent taip man nutiko su nOEMA PAPERHOUSE planneriu. Tarsi tai būtų buvusi trūkstama puzzlo dalis, kurią įstačius, įkvėpimas pasileido.
Man, kaip žmogui, užsivertusiam visų rūšių, kartais net prieštaraujančiais vienas kitam norais, sunkoka viską susisteminti ir susidėlioti prioritetus, taigi iš visos krūvos minčių dėl nepažabojamo konkurencingumo dažnai pavyksta įgyvendinti vos kelias. Ir tai gerokai erzina! Pasirodė, kad paprasčiausias sprendimas – mėnesį paskirti vienai temai ir realizuoti tik susijusias idėjas, kitas atidedant.
Kuo ypatinga idėja?
Tai teigiаmas emocijas ir susitelkimą į save skatinanti darbo knyga, veikianti kaip lengva meditacija ir skirta įkvėpti. Ji paremta mindfulness (dėmesio įsisavinimo/sąmoningo dėmesingumo) principu.
Galima pasirinkti vieną iš trijų tipų: HAPPY (žydra, vol. I) , ARTY (sidabrinė, vol. II), BUSY (žalsva, vol. III). Tiražas: 1000 vnt.
Tai turintis ką pasakyti planeris, kurį sudaro 12 mėnesinių temų, kuriomis pasisako skirtingų sričių kūrėjai iš Lietuvos ir užsienio. Kiekvienai dienai – motyvuojanti citata.
Kuriant psichologinį pozityvaus planavimo ir mąstymo turinį kartu su kūrėjomis dirbo psichologė, mindfulness mąstymo ekspertė Londone.
Psichologija paremtas dizainas
Tai open source, jei taip galima pavadinti, planneris, suskirstytas į mėnesius ir dienas, tačiau be jų pavadinimų ir datų, todėl atviras įvairiems naudojimo būdams.
Viršelio ir mėnesių planavimui skirti puslapiai apipavidalinti grafiniais elementais – 45° kampu pasvirusiomis linijomis. Šis sprendimas turi fiziologinį pagrindą – kūrėjas konsultavę specialistai teigia, jog taip žiūrint, žmogus pakreipia kaklą į dešinę pusę ir dėl atsivėtusios aortos smegenys geriau aprūpinamos krauju. Taip skatinamos dešiniame puslapyje „gyvenančios“ emocijos ir kūrybiškumas.
Dalis puslapių iš pirmo žvilgsnio atrodo pilkšvi ir tušti, tačiau čia taip pat yra užrašai, kurie šviesoje matomi baltai. Kūrėjos leidžia rinktis – koncentruotis į juos arba ignoruoti.
Medžiagos be kokybės kompromisų
Kūrėjos sako, kad nesigilinančiam žmogui gali atrodyti, kad visas popierius vienodas, tačiau išbandžius išskirtinius gaminius imama vertinti jų kokybė.
Viršelio popierius iš angliškas tradicijas nuo 1885 m. puoselėjančių G.F. Smith popieriaus namų. Vidinių puslapių popierius iš medvilnės pluošto, gaminamas socialiai atsakingos kompanijos.
5 klausimai kūrėjoms
Žydra Pintverytė ir Aistė Stragytė (plačiau apie kūrėjas rašo “Lamų slėnis“, nuo 102 p.)
1. Kaip įsivaizduojat tipinę happy, busy ir arty plannerio turėtoją? Kaip manote, ar žmonės perka pagal tai, kokio tipo realiai yra ar kokio norėtų būti, t.y. tarsi renkasi tai, ko jiems trūksta?
Apskritai, nOEMA produktus įsigyja įdomūs, ieškantys naujovių ir mėgstantys išsiskirti žmonės. Tai kitokie žmonės pilkoje masėje – jie įdomiai susikuria aplinką, yra smalsūs, turi įdomius pomėgius ar yra truputį savaip išprotėję. Vieni perka pagal tai, kas jie yra, o kiti – pagal tai, kuo jie norėtų ar siektų būti pradedant naudoti mūsų interaktyvias knygas. Tačiau visi įsigyjantys mūsų produktus perka juos dėl įdomaus turinio juose – pozityvaus mąstymo, atsigręžimo labiau į save ir kitus skatinimo. Galima būtų išskirti tipinius kalendorių naudotojus, bet dažnai mūsų jau sudėlioti tipiniai kiekvieno tipo kalendorių naudotojai labai susipina ir sugriauna mūsų vaizdinius – verslo žmonės nori “Happy” knygutės, kūrybiški žmonės – “Busy” ar atvirkščiai. Todėl kiekvieno kalendoriaus naudotojas yra labai individualus, savitas ir netelpantis į mūsų susikurtus rėmus.
2. Kodėl konkretiems planneriams parinktos būtent tokios spalvos: happy – žydra, busy – žalsva, arty – sidabrinė?
Spalvomis galime veikti emocijas ir sukelti tam tikrą psichologinę arba fizinę reakciją. “Happy” kalendoriui buvo pasirinkta žydra spalva, kadangi ji simbolizuoja ramybę ir pasitikėjimą. Tai laimės ir šviesos spalva, kuri simbolizuoja erdvę, orą, dangų ar vandenį.
Žalia spalva buvo pasirinkta “Busy” knygoms tam, kad naudotoją nejučia veiktų raminančiai. Kadangi jau pats knygos pavadinimas sufleruoja, kad naudotojas bus itin užimtas ar verslo žmogus, todėl pasirinkdami žalią spalvą siekėme, kad jis bent trumpam mintimis nusikeltų į gamtą kiekvieną kartą, kai į rankas paima savo darbų knygą.
Na, o “Arty” kalendoriaus blizgi sidabro spalva pasirinkta kaip ekscentriškumo ir saviraiškos spalva, siekiant išlaisvinti naudotojo kūrybiškumą dar labiau.
3. Ar žydra yra 2016 m. spalva vadinamo serenity atspalvio? Beje, kurį iš trijų tipų kalendorių perka dažniausiai/daugiausiai?
nOEMA produktai buvo kuriami 2015 m., kuomet madingiausia spalva dar buvo bordo atspalvio. Tačiau, matyt, tiek pasaulis, tiek mes turėjome ta patį jausmą kuriant – ramybės, harmonijos ir šviesios spalvos trūkumas. Turbūt turėjome tam tikrą šeštą pojutį, kad žydra spalva yra būtent ta spalva, kurią reikia naudoti vienam iš mūsų produktų. Ir kaip, matome, tikrai nesuklydome, nes ji šiemet yra paskelbta viena iš 2016 m. spalvų. Galima sakyti, kad mes buvome vienu žingsniu priekyje jau 2015 m. Todėl, kaip ir reikėjo tikėtis, žydros spalvos “Happy” kalendorius ir perka dažniausiai šiemet.
4. Pagal ką atrinkote žmones, kurių citatas pateikiate?
Įžymūs žmonės iš Lietuvos ir užsienio buvo pasirinkti tie, kurie patys iš savęs yra įdomūs, pozityvūs ir daug pasiekę savo srityje. Kurie galėtų pasidalinti savo idėjomis, mintimis ar išmintimi. Mums pačioms šie žmonės yra be galo įkvepiantys, visada stebime jų darbus, pasiekimus, todėl labai norėjome, kad jie prisidėtų prie mūsų idėjos įgyvendinimo. Norėjome, kad mūsų kalendorių naudotojai iš kiekvieno mėnesio garsaus žmogaus minčių pasisemtų įkvėpimo ir nebijotų siekti savo tikslų, kaip kad tai daro šios asmenybės.
Taigi visas turinys kalendoriuose yra tik nOEMA PAPER HOUSE kūrinys.
5. Ar planuojate kasmet atnaujinti planerių spalvas/tipus, taip pat mėnesines temas?
Planų turime labai daug ir įvairių. Siekiame būti kūrybiški, nuolat kurti, tobulėti, todėl galite tikėtis visko. Mūsų tikslas būti įdomiems pasauliui, todėl be pokyčių, atnaujinimų ar naujų produktų kūrimo mes negalime. Stay tuned!
Reziumė: prisitaikykite savo poreikiams
Negaliu pasakyti, kad visos kalendoriaus temos man vienodai aktualios – todėl ir pradėjau nuo vidurio, nuo temos “clean”. Prie kokios pereisiu kitą mėnesį – nė neįsivaizduoju. Tačiau be savos interpretacijos bus sunku apsieiti. Nesivadovauju ir kasdieninėm citatom, tačiau paskaičiusi pagalvoju, kas man tądien aktualu, kokia mintim aš vadovaučiausi, koks mano dienos stop kadras. Taigi mėnesį planuodama pagal vieną temą, pamačiau ryšius, jungiančius įvairaus plano veiklas: pradedant kūnu ar akiračio plėtimu, baigianti buities darbais ar įsigyjamais daiktais.
Vargu, ar šitas planeris visiems turėtų analogišką poveikį – tai priklauso nuo to, kaip sukalibruotos smegenys, kokie įkvėpimo mechanizmai joms veiksmingi.
Bet aš, jeigu skirtingų tipų planneriai turėtų ne tik skirtingus viršelius, bet ir vidinį turinį, turbūt juos kolekcionuočiau.
Leave a Reply